Автомобилните гуми също могат да бъдат братя

Когато открих, че брат ми се е преродил в автомобилна гума, не знаех как точно да реагирам. Бях до сервиза, защото имах проблеми със съединителя, когато го чух.
– Псст, Кирия!
Погледнах наоколо, но бяхме само аз и двамата техници. Реших, че ми се причува и го отдадох на факта, че преди два дни се бе навършила годишнина от самоубийството на брат ми Стефан. Посетих му гроба сама, и е твърде вероятно това да бе засилило носталгията ми. И без това почти всеки ден мислех за него.
– Вдясно от теб! – прошумоля гласът и преди да се усетя бях послушала командата. Вдясно от мен стояха десетина гуми, разхвърляни насам-натам.
– Извинете, има ли някой тук освен нас? – попитах аз техниците, а те поклатиха глава и се върнаха към работата по колата.
– Втората гума от долу на горе. – изшептя пак гласът и аз взех указаната гума. – Ох, сестричке, как се радвам да те видя, само да знаеш! – доволно изпъшка предметът, а аз изпищях и го изпуснах.
– Добре ли сте? – вдигна глава по-младият техник и приглади разчорлената си коса.
– Да, да. Извинете, сетих се за един ангажимент, който бях забравила. – той ме погледна недоверчиво. – Сериозен ангажимент, малко съм го загазила…ама ще се оправя. – усмихнах се обезоръжаващо и той ми се усмихна в отговор.
– Егати посрещането, представях си го малко по-така. – измърмори брат ми автомобилна гума. – Виж, знам, че ти се струва все едно пощръкляваш, ама всичко е реално. Купи ме след като ти оправят колата, пък като се върнем вкъщи ще ти обясня.

Така и направих и си спечелих двойно объркан поглед и от двамата техници, когато заявих, че ще купя и точно тази гума. Обяснението ми, че е за подарък на мой близък приятел, който имал проблеми с колата си, хич не мина. Но пък от учтивост те кимнаха и ме похвалиха за избора, вместо да ми кажат, че нещо с мен никак не е наред.
– Е, казвай. – промърморих с пълна уста, вече вкъщи и ядяща банани. – Вървя по тънката линия на полудяването, така че се постарай да ме върнеш обратно при адекватните хора.
– Всичко ти е наред, сис. Стига си драматизирала. – избоботи гумата от стола, на който я бях сложила. – Нашето семейство винаги е било крайно атеистично, ама то пък се оказа, че прераждане действително има. Само че прераждането не е само в живи същества – хора, животни, или пък дървета, а може преспокойно да бъде и в предмети. Нещо повече – начинът, по който си умрял, въобще обстоятелствата, свързани с това, определят в какво точно ще се преродиш.
Брат ми се бе самоубил на двайсет и две години, през май месец миналата година. Беше ми оставил предсмъртно писмо и с това бях единствената, известена за неговата идея. Родителите ми и приятелите му си нямаха никакво понятие защо го е направил. Когато го намериха потрошен в едно дере с велосипеда си, всички помислиха, че е нещастен случай. Загубил контрол над колелото си и се е размазал десетки метри по-надолу. Едва когато им показах писмото – цялата подпухнала и червена, им стана ясно за какво става дума. Значи затова брат ми в момента бе гума.
– Но защо автомобилна, не трябваше ли да си гума на колело в такъв случай?
– Ц. Дават ти да избираш. Може да си гума на кола, колело, АТВ или джип. Не става с автобуси и самолети, защото са публична собственост, а смъртта ти си е била частен случай, все пак. Така и така нямах книжка приживе, затова си казах – ами, защо не, хайде да съм гума на автомобил.

Хвърлих обелката на банана в кофата и тръгнах да звъня на родителите ми. Не знаех как ще посрещнат новината, но пък предполагам е утеха детето ти да е живо…макар и под формата на автомобилна гума.
– Не го прави. – възпротиви се обаче Стефан. – Ще се шашнат съвсем. Освен това ми стига само ти да знаеш, че съм прероден. Теб винаги най-много съм те обичал, Кирия. Затова и на теб оставих предсмъртното си писмо. То аз трябва да ти се извиня…беше егоистично от моя страна да го стоварвам само на теб. Но същевременно исках някой да знае истината, и не можех да скрия от теб нещо толкова важно като причината за смъртта си. В тази година, докато се преродя, се чудех постоянно дали това бе редно, укорявах се, исках да се върна дори за миг, само и само да те утеша поне малко. – гласът на гумата се размекна, сякаш брат ми плачеше. – Прости ми, сис.
Трогнах се толкова много, че и аз се разплаках. Оставих телефона настрана и седнах на стола срещу брат ми автомобилната гума. Той се бе поокопитил малко.
– Какво ще правим сега?
– Още ли караш онова „Пежо” 306? – попита ме той, а аз кимнах. – Какво ще кажеш да си направим едно пътешествие. Само аз и ти, сис. Накъдето ни видят очите.
Помислих малко. Нямах особено много работа в службата, пък и се разбирах с шефа си. Звъннах му набързо и му обясних, че имам неотложен ангажимент в личен план за следващата седмица. Той веднага се съгласи и ми пожела успех с разрешаването му и ако имам нужда, веднага да му се обадя, естествено. Според мен голяма част от благоразположението му идваше от факта, че правихме секс поне три-четири пъти месечно, когато можехме.

***

– Иииха, ебаси якото! – крещеше Стефан отпред.
Бях го сменила с предишната си лява предна гума. Той обясни, че съвсем лесно може да си комуникираме през джипиес системата – така му били обяснили от Бюрото по прераждане. Освен това брат ми категорично бе отказал да стои на едно място, вместо да се движи и да преживява нещата „от първа гума”, както каза.
– Сис, толкова е хубаво, че направо не ми се връща обратно!
– И на мен. – усмихнах се и разгърнах картата. Десетки градове на стотици километри оттук блеснаха в очите ми и аз дадох пълна газ под щастливите викове на брат ми автомобилната гума.

tire swing ivory drive

Tire Swing / Ivory Drive

Leave a Reply

