Цици, телевизия и контра-култура

Кога ще забие сирената на контра-културата?

Това е моят hook-phrase, с това ви закачам по-надолу из редовете. Или може би не. Няма напълно значение, съвсем реално. Нека видим.

Вчера по случайност прекарах 10-15 минути пред телевизора, докато бях на посещение при баща ми. Досег с това прекрасно устройство нямам от много време насам, поради факта, че всякаква информация мога да я получа по-бързо от интернет и то по избираем от мен начин и в избираемо от мен време. Както и да е, тези минути бяха отделени на едно предаване, чието име няма да спомена. Всъщност, ничие име няма да спомена – ще играем на една кратка игра с вас, аз още описвам, а вие ще познаете сигурно за секунди и ще асоциирате.

Във въпросното предаване, което сменя своя състав ако не се лъжа всяка седмица, ВИП гостите този път бяха, както следва:

Лице Х 1 – Известна мацка, която е известна общо-взето с курвалъка си; бих нарекъл термина „социална проституция”, което гарантира лавиране из вип ложите, постоянна маркетингова заетост и прочие. Съвсем естествено, за да демонстрира прекрасния си силиконов бюст по национален ефир, тя бе с разголена дясна (за зрителя) раменна област, която елегантно да насочва погледа към цицата й. Съблазнително.

Лице Х 2 – Известен пич, този път докаран с леко пънкиш прическа в хубав цвят. Множество хора го наричат мазен педераст и съм длъжен да се съглася като цяло, защото дефиницията на гей носи много повече прикритост и аристократичност (дори за хомофобите сигурно има огромни окраски на хомосексуалността). Част от негов кадър беше с полу-разголени гърди (?!) , което предполагам трябваше да е…показно?

Лице Х 3 – Известен с дилърските си сделки и трафик на леки момичета, както ги наричат хип-хоп артист. До не-чак-толкова далечните времеви пространства той беше в ограденото място, наречено толкова мелодично затвор, но явно вече всичко е наред и след престъпленията той е подходящ кандидат, който българският зрител да следи.

Лице Х 4 – Известен журналист, който е „алтернативен”. Всъщност, до не-чак-толкова далечните времеви пространства (х2) ми беше симпатичен и харесвах дейността му, но явно окончателно си е продал задника след един клип с Лице Х 1 и Лице Х 3. Жалко. Той поне има някакво място във фееричния ефир на канала, и все пак.

Лице Х 5 – Известен с това, че не знам. Забравих го тоя пич, даже не съм сигурен мъж ли беше. Бях толкова втрещен и изумен от кандидати 1 – 3 + добавката от кандидат 4, че очите ми отказаха да възприемат телевизионните вълни, а ушите ми предпочетоха да попаднат във фритюрник, отколкото още от тази мъка.

^Следваме това. Само че във verydemotivational и нет пространството това е забавно и ненатрапчиво. В ефира е друго.

Това ме накара да хлъцна забележително и да попитам – защо е така? Не, не искам отговорът да е „Това е България, забрави ли”. Този отговор е пасивен и инертен. Искам активен отговор, искам да забие сирената на контра-културата в главата на четящите. Искам някой да изрази позиция; искам и тези неща не да изчезнат – невъзможно е за масовата култура, но да бъдат понамалени. Някой, някъде да възнегодува поне малко.

Стигат ми криминални политически фигури, нужно ли е да наливат и всякакви други такива глупости в предаване, което уж досега е вървяло окей? Сякаш когато всичките тези „звездни” врътки те гледат от страниците на списанието и вестника или от интернет порталите не е толкова натрапчиво; сякаш тези лица от 1 до 1000 не нахлуват толкова интимно в атмосферата.

Искам близко до нормалните хора, искам изява за мен и вас, не искам премахване напълно на „звездите” и техните дейности – това е едно отвсякъде обусловано явление, което е неизменно за обществото. Защото ти си желае своите цици, своята телевизия, своите прослойчени нива и обществени “идоли”, макар да не се знае напълно с какво тези хора се класифицират като такива.  Искам малко изява на хората, които да накарат другите хора – пак като мен и вас, тези, които имат своите невидими за „блясъка” борби да си отдъхнат малко.

Защото ако отдихът ни се базира на персонажи 1 до 3 по горе, нещо е много, много сбъркано.

Кога, питам аз, ще забие сирената на контра-културата?

Това беше моят hook-phrase, това е и моят край.

One thought on “Цици, телевизия и контра-култура

Leave a Reply

