Социалност, социална мрежа, социалните хора в социалните мрежи?

Социалността е нещо, за което напоследък си говорим адски много. Епитети като ти си ‘асоциален’, ‘социален’, различни типологизации и класификации, амплитуди и интензитети на социалността. Сложни работи, казвам ви. Много даже.

Днес ще си говорим за социалността на модерния човечец. Ще разгледам с щрихи в юлската жега една тема, която, уви, е била дъвкана и ще бъде дъвкана много. Съжалявам, бих искал да ви обяснявам за мезозойската ера или за това какви точно хранителни навици имат компсогнатусите, но не ми е напълно на ума това.

Социалността на модерния човек се измерва с модерните технологии. Fucked, but fact, ако ще си играем с английски близко звучащи думички. И по-точно – със социалните мрежи.

Излезе Google+, най-върлия конкурент на Facebook, толкова върл, че даже бе модериран един (а сигурно и много други) статуси на някакъв невинен фейсбукър, промотиращ G+. Има от какво да се опасяват – ето, че вече из блоговете ми наблюдавам новото бутонче +1, което е с шарките на G+. След Тwitter, Facebook и прочие бутончетата, това изглежда толкова шарено и предизвикателно, че си представям епилептичните пристъпи на горкия господин Zuckerberg, сънуващ търсачки в най-върлите кошмари, които човечеството може да си представи.

С излизането на този продукт на гиганта Google тематиката за социалните мрежи доби още едно измерение, още една стълбица, която да ни изкачи нагоре. Сега какво става? Каква ще е борбата на социалните мрежи, ако имаш САМО Facebook или САМО Google+ асоциален ли ставаш според модерните параметри? Какво ще си помислят приятелите ми? А ще мога ли да си контактувам, видиш ли, с всички 1349 от тях – та нали поне 400 ще мигрират сигурно в Google+ и ще забравят своите Facebook акаунти.

Боже. Ще получавам по-малко лайкове. Ще ми коментират по-малко статуси. Снимките ми ще бъдат лайквани само от 50 души, а не от 150 (поне 100 от които или съм виждал веднъж; или съм добавил на рандъм принцип; или са онази, която искам да чукам; онази, която НЕ искам да чукам, ама е близка на някоя която искам да чукам; или просто съм искал да си закръгля числото на приятелите, за да е по-хубавичко). И обратното – ще мога да следя и столквам толкова по-малко хора, няма да мога да осъществявам замяната на липса на дейности и ангажименти с хаотично цъкане из профили, за да науча клюките за някого. Не и толкова добре, колкото преди.

ПО ДЯВОЛИТЕ GOOGLE+ ЗАЩО СЕ ПОЯВИ, ЗА ДА ПРЕЦАКАШ ВСИЧКО?

Предполагам има доста такива дилеми (като тази по-горе) в този динамичен социален мрежови живот. То си е за дилема, мен ако питате. Zuckerberg върти с оборотите на един хубав харддиск в секунда мислите си сигурно, за да измъдри как империята да отвърне на удара. Интересно ми е какво ще измисли. Давай, Марки!

Защото, приятели – и аз, и вие, сме поставени пред ново предизвикателство, което да определи ‘социалността’ ни.

И докато за много хора воят на ‘реалните’ лайкове – това някой да ти се усмихне или да ти каже добра дума стихва, защото фейбук лайковете имат седмично хистъри и може да си ги преглеждаме, докато онова е само мимолетен жест…

Аз си питам, е така, като компсогнатус, случайно попаднал пред фейсбук профила на метеорита, който е направил събитие 65 million years – an anniversary – a след това накъде?

5 thoughts on “Социалност, социална мрежа, социалните хора в социалните мрежи?

  1. “Аз си питам, е така, като компсогнатус, случайно попаднал пред фейсбук профила на метеорита, който е направил събитие 65 million years – an anniversary – a след това накъде?”

    получаваш 500 мопс точки за този завършек!

  2. Бъди готин – живей в асоциалната мрежа, наречена Живот. Няма приятели, няма поукване и никой не те лайква. Социалностите са за педераси, no?

  3. Хаха, Раа, не знам защо, но това уърдпрес го беше сложил в spam папката. Явно не харесва думата педераси. 😀

Leave a Reply

